Friday, May 19, 2006

bezoek

Wat ik nog graag te weten wil komen is wat de dagelijkse bezigheden zijn van asielzoekers hier in Nederland. Wat verschilt dat met onze bezigheden. Ook wil ik graag daarvan een fotoreportage maken. Ik heb een asielzoekerscentrum in Oisterwijk benaderd en as maandag wordt ik gebeld voor een afpraak. Ik kan daar een dag langskomen om met die mensen te praten en hun eventueel te fotograferen. Vandaag heb ik een stichting in Breda benaderd: stichting vluchtbed. Dat is een stichting, opgezet en gerunt door vrijwilligers die asielzoekers helpen in hun procedure voor noodopvang. Dat zijn in totaal 3 huizen waar maximaal 10 mensen wonen.
Op het moment zit daar een vrouw uit Joegoslavie, met 2 kinderen. In een ander huis zitten 3 mannen uit kazachstan, joegoslavie en angola. In het laatste huis zit een afgaanse vrouw met zoon en een chinees meisje, ex ama. Dat was wel grappig want die' begeleider' is bezig met het maken van een foldertje en heeft nog foto's nodig van alle bewoners dus dat kwam erg mooi uit dat ik belde! Daar heb ik maandag 29 mei een afspraak en eventueel kan ik donderdag 1 juni terugkomen als niet alle bewoners thuis zijn op maandag. Goed vooruitzicht dus!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home